torsdag 11 november 2010

Damdidam

Jahapp, torsdag idag då. Idag fick man sova till tolv, välbehövligt skulle jag vilja påstå. Är fortfarande trött som en gnu dock!
Jag skulle vilja skriva jättelånga och intrigerande inlägg till er, men jag känner att jag kanske inte orkar göra det, dessutom så har jag ingen inspiration till det heller.
Och förresten om ni vill veta så är det jag som fotat bakgrunden till min blogg.. Och ja, himlen var så rosa (okej jag kanske piffade upp färgerna litegrann men den var rosa i alla fall!). Jag skulle vilja berätta för er hur urbota jävlarns jobbigt det är att vara arbetslös, att vara så utanför samhället om man säger så. För det är en väldigt social sak det där med arbete.... "Vad jobbar du med?" "jag? Nej.. ehm.. jag är arbetslös" och så försvinner den som frågat iväg samtidigt som den människan tänker "usch, bidragstagare, värdelös människa utan någon moral" och så vidare. Alla kanske inte tänker så, men det är det många som gör, man ser det på dom när man säger det magiska ordet "arbetslös".. eller ännu värre, skulle man vara sjukskriven? Oh, gud förbjude!!
Men! Nu skall jag sluta tråka ut er med mitt babblande och ta en cigg. Over & out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar