torsdag 2 december 2010

HEJ IGEN!

Fy fan vad jag är dålig på det här egentligen! Fast jag har inget att skriva om, eller jo, det har jag ju. Men jag orkar inte känner jag, vilket är lite knasigt!

Relativt mycket har hänt egentligen sen sist jag skrev, vi har varit på sci fi mässa med barnen, jag har varit på akuten och blivit petad på och idag fick jag hem mina nya jeans 8) woho!
Bara så att ni vet så är jag egentligen ganska bra på att skriva, men nu för tiden måste jag anstränga mig för att det ska bli ett bra flöde i texten... Det blir väl så när man inte skriver något på ett år antar jag?


Oh yeah, jag har äntligen läst ut Shakespeare Undead, och den var jättebra. Helt fantastisk. Men nu har jag börjat läsa: Henry VIII; Wolfman... (han var alltså kung i England back in the day och i boken är han en varulv, fiffigt med tanke på sakerna han gjorde^^). Det är samma författare som skrev "Queen Elizabeth; Demon hunter". Han heter (jag tror att det är en han i alla fall) A.E Moorat. Människan som skrev Shakespeare Undead heter Lori Handeland.

Dom skriver väldigt olika och jag tror nog att jag gillade Loris skrivsätt mer än Moorats... Hans språk blir för hackigt och kanske lite... påhitt tror jag. Det är ju inte det lättaste att veta hur dom pratade på den tiden men han försöker för mycket, i min åsikt i alla fall. Det är skillnad i Shakespeare Undead, där Lori Handeland lät William prata som han skrev, fast lite mindre dramatiskt och romantiskt! Det tyckte jag var bra. Och det fanns massor med "Sirrah! I beg your pardon?". För er som inte visste det så är just "Sirrah!" ett av mina favvo ord :)

Oh well, ska få Mik att sluta spela Fallout; New vegas nu så att han kommer upp imorgon!

Over&out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar