söndag 23 januari 2011

Söndag [21:56]

Känner att det kanske är en liten deppvecka på G. Fast jag vill inte, så det så. Det kanske bara är söndagsdeppen som kryper sig på. Eller måndagsdeppen som kommer lite för tidigt. Plus mensdepp. Deppdeppdeppdepp. Roligt ord det där egentligen; depp. Säg det flera gången så förstår ni.

Nu är det lilla laaaff på spotify. Bara hip hopish på listan idag. Eller ja, just nu i alla fall. Ja, om man nu kan kalla al fadji för hip hopish... Men det är till hip hopish bakgrund i alla fall! Kim snackade om nån "näääk". Men orkar inte med nytt just nu. Nu blir det snook, svett och tårar för hela slanten!

Jag måste få uttrycka mitt gillande för Alex Schulman. Han är så jävla bra. Allt han gör är bara äckligt bra. Till skillnad från många andras åsikter så tycker jag att "alla får plus" är den bästa bloggen han haft. Den är helt fantastisk.
Alex Schulmans nya blogg får: +++++

Vill också uttrycka mitt gillande för Per Morberg. Jag struntar i om han ser ut som en seriemördare, han är fantastiskt rolig och han har sån självdistans.


Mik och jag kollade på The Hurricane igår kväll. Jag blir alltid rörd av den filmen, sett den två gånger förr. Den här gången började jag dock inte gråta, det är kanske bra. Den är så sorglig. Fast, jag börjar ju grina om jag kollar på dumbo. Den är riktigt sorglig faktiskt. Menar på delen där hans älskade mami får vara i den där lilla vagnen och så tittar snabeln ut... Nej det funkar liksom inte, det är som att hela världen slås i små små spillror.
Inte så konstigt att jag inte sett den på cirkus fyra år.

Vi har varit hemma hos mamma idag i Kista. (Vi= Mik, jag & barnen). Farmor var där också. Och Kim. Och  mamma. Och Twiggy såklart! Mamma gjorde jättegod lasagne och glassbomb till efterrätt, till barnens förtjusning ofc.

Mik skjuter folk på tv'n och jag sitter här som en annan fredlig skribent liksom. Skjuta saker i all ära, men ikväll kliade det i fingrarna, räckte inte med att lösa fyra korsord idag... Måste skriva mera mera mera! Han skjuter inte alls folk förresten, han skjuter, ehm, typ grässhoppor? Nasty.

Lyssnar på Mange Schmidt. Jag tycker om den där gömma mig låten. den talar till mig. Fråga mig inte varför för det vet jag ej, den är bara väldigt bra. Texten är ju egentligen inget märkvärdigt, men det är väl lite det kanske. Inget djupt tjafs utan det bara är. Ta det som det är. Det är fint.

Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar