lördag 5 februari 2011

Lördag [01:52] (fredag kväll kanske man ska säga, men jag vill inte)

I torsdags åkte jag och Mik in till la stada och åt thai mat på det där thaistället vid st.eriksplan. Nomnom.
Innan vi åt så släpade jag med mig Mik till myrorna. Jag hittade en fin kappa för 105:- riksdaler, ett fint midjeskärp för 15:- riksdaler, en asfin glasflaska/plunta för 15:- riksdaler och Mik hittade tre (eller var det två?) böcker a la 10:- riksdaler styck plus två (eller var det tre?) filmer a la 20:- riksdaler styck, men kassörskan var lite efterbliven så dom kostade mig bara tio kr styck! Woop.

Efter mat och sådant lunkade vi vidare mot en bankomat och diskuterade om vi skulle åka hem och inte spendera pengar vi inte har eller gå ut och spendera pengar vi inte har. Det blev det senare alternativet... Sååå vi drog till The Liffey på stora nygatan i gamla stan och drack cider/öl och kollade på standup som i början var plågsamt dålig men på slutet kom det in några komiker som var värda våra donationer a la femtio kronor var.
En runda på The Liffey; 106 kr och ungefär fem(?) rundor = 530 kronor + 185 kr för shopping = 715:- riksdaler. (vi exkluderar maten eftersom jag inte vet hur mycket det kostar där^.^)

En väldigt trevlig kväll må jag säga!

Och idag är det fredag.. Vi sov till ett ish.. Gick väl upp på riktigt vid två.. Degade oss ner till konsum vid sex tiden, dök in i videoaffären och köpte tre filmer plus kexchoklad med blåbärssmak (inte gott!), gick hem, lagade mat, kollade två av filmerna and here we are!
Helt okej om jag får säga det själv.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar